Rideundervisning på egen eller elevhest

Vi har holdundervisning mandag, tirsdag, torsdag, fredag og søndag. Holdene er så vidt muligt delt op efter alder og erfaring.

Vi har max 7 ryttere på hvert hold, og man kan frit vælge, om man vil tilmeldes på elevhest eller medbringe egen hest.

Vi ønsker at gøre undervisningen afvekslende for både elever og heste. Udover det grundlæggende i dressuren, rider vi derfor af og til springning, voltige, ponygames eller tager hestene med ud på tur.

Der er mulighed for en gratis prøvetime, hvis man ikke tidligere har modtaget undervisning i klubben. Hvis du er interesseret i en prøvetime, bedes du kontakte Pernille på tlf. 2239 0799.

Mandag:

kl. 11.30-12: Miniput

Underviser: Karen

Miniput

På miniputholdene er der primært fokus på, at ridning skal være sjovt. Der fokuseres på grundlæggende ridning, motoriske øvelser og læring gennem leg.

Begynder

Der sættes her fokus på tryghed, balance og den basale daglige pleje af hesten. Det er på disse hold OK at have trækker på - forældrene bedes derfor møde op i fornuftigt fodtøj!

Let øvede

Der sættes her yderligere fokus på balance, daglig pleje samt forståelse af hesten. Der bliver sat mere fokus på den korrekte opstilling samt lette øvelser. Galop påbegyndes, når eleven er klar.

Øvede

Der sættes her yderligere fokus på den korrekte opstilling samt lidt sværere øvelser. Fokus på forståelsen af hesten og dens signaler skærpes og her vil rytterne også begynde at lære at ride hesten i korrekt holdning.

Enetimer/Privatundervisning

Det forventes nu at rytteren selv kan sadle op og varme hesten op til ridetimen. Her fokuseres yderligere på hestens og rytterens videreuddannelse, videreudvikling samt forståelse og evne til selv at kunne anvende de rigtige værktøjer i den daglige træning.
Det vil her være muligt at lægge en stævneplan sammen med underviseren, og hermed træne fremadrettet mod næste stævne.

Springning

For at deltage i springning er det et krav at min. én for hver hest / pony er med til at sætte banen op og pille den ned igen.
Derudover forventes det også at man hjælper på banen i det omfang det er muligt.

OBS:

Vi fokuserer i SMAF på opretholde evnen til at differentiere undervisningen, så den passer til den enkelte elev. Man vil på alle niveauer blive præsenteret for forskellige discipliner som f.eks. voltigering, skovture, springning - dog altid tilpasset til de enkelte elevers niveau. Der er plads til alle!
Denne beskrivelse er blot vejledende.