CHAMPIONATER I SMAF

Vi har besluttet at det skal være lidt sjovere at være rytter i SMAF. Derfor har vi indført 6 forskellige championater man kan kæmpe om:

Dressurchampionat pony
Springchampionat pony
Dressurchampionat hest
Springchampionat hest
Kammeratskabschampionat
Elevhestechampionat

Generelt

Alle kan deltage når der er opnået placeringer ved et stævne. Stævnesæsonen går fra 1. december – 30. november og uddelingen kommer til at foregå ved klubbens juleafslutning.

Det koster 25 kr. at tilmelde en ekvipage (hest og rytter) og resultatet skal være klubben i hænde senest 14 dage efter deltagelsen i stævnet.

Man kan deltage uanset om man starter elev-, klub-, distrikts- eller landsstævner og pointfordelingen bliver lavet ud fra stævnets status: E, D, C, B eller A.
Husk at skrive stævnets status på jeres indberetning.

Alle ekvipager der er ude at repræsentere klubben får point for at deltage. Således tildeles der 1 point ved D-stævner,

2 point ved C-stævner og 3 point ved B-stævner.

Såfremt der startes både dressur og spring ved samme stævne, tilføjes der 1 point til den respektive disciplin. Ved eksempelvis military og racestævner, tilføjes der 2 point pr. disciplin. Da der ikke eksisterer et militarychampionat, tilføjes der 2 point til terrændelen - denne tilføjes ekvipagens springresultat.

Indberetningen skal ske via mail tilPernille Provst påpernille@papilla.dk, og man kan komme på listen så snart der er indbetalt for ekvipagen.

Der skal indbetales på klubbens mobile pay 88558 og der skrives rytters og hests navn som besked + champ.

Der findes kun én vinder i hver kategori. Ved pointlighed vinder den rytter, der har startet de højeste klasser. Er der stadig pointlighed, er det resultaterne fra de sidst afholdte stævner, der tæller højest.

Ved juleafslutningen får de vindende champions overrakt en championatsroset med tekst på
”halen”, samt får indgraveret et skilt der kommer til at hænge på en ”pralevæg” i rytterstuen :-)

Kammeratskabschampionat
Kammeratskabsindstillingen er gratis og skal være klubben i hænde senest den 1. december og I skal skrive en begrundelse for indstillingen af jeres kammerat til prisen.

Championat for ryttere på elevheste
Der skal ikke tilmeldes til championatet for ryttere på elevheste, og dette championat er gratis. Klubben fører resultaterne på, umiddelbart efter hvert elevstævne.