Guide til brug af conventus

Conventus – opret profil

Vigtig information til alle medlemmer!Klubben har skiftet medlems- og økonomisystem og træder klubspeederen i bund. Det får betydning for alle medlemmer, og den måde du betaler kontingent på. Medlemmer skal derfor oprette en profil i foreningsprogrammet Conventus og tilmelde betalingskort.

Sportsrideklubben mariagerfjord er gået over til Conventus, som både kan styre økonomi og klubbens medlemsregister.

Dette får betydning for alle medlemmer, og det vil fremover være via Conventus, at du skal betale kontingent og ændre dine oplysninger som adresse, mail og telefonnummer.

De vigtigste grunde til at klubben går over til Conventus er:

• Klubben har svært ved at finde frivillige, om vil påtage sig opgaven med opkrævning, økonomi og medlemsregistrering. Denne opgave vil blive væsentlig lettere med Conventus, og vil ikke være så tidskrævende. Derfor kan klubben lettere finde frivillige til opgaven.
  • Medlemmer vil få bedre muligheder for at betale til arrangementer ved tilmelding.
  • Mariagerfjord Kommune stiller grundmodulet i Conventus gratis til rådighed.

Opret profil i Conventus

• Profilen skal oprettes i deltagerens navn (men kan oprettes med forælders mail)
    Har man flere børn/deltagere kan man oprette flere brugere på samme mail og tilgå dem i samme login
  • Tilmeld brugeren til det ønskede abonnement eks. Rideundervisning 1 time på elevhest
  • Tilføj betalingskort, så trækkes pengene automatisk

Vær opmærksom på, at Sportsrideklubben Mariagerfjord ikke kan se dine kortoplysninger. Dette bliver behandlet af NETS som ved andre betalinger online.

Alle oplysninger bliver behandlet i henhold til databehandleraftalen mellem Sportsrideklubben Mariagerfjord og Conventus. Information om databehandleraftalen finder du her:Databehandleraftale

Vi er opmærksom på, at overgang til det nye kan give lidt udfordringer i starten, men på den lange bane er det en klar fordel for klubben.

Du er velkommen til kontakte bestyrelsesmedlem Laura Havsted på laurahneergaard@gmail.com